RAMOWY ROZKŁAD DNIA 3-4.LATKI
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
Grupy młodsze – trzylatki i czterolatki
CZĘŚĆ I - PORANNA |
|
06:00-08:00 |
Zajęcia opiekuńcze, kontakty indywidualne. Własna aktywność dzieci, zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, zajęcia indywidualne o charakterze wyrównawczo - stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę. |
08:00-08:30 |
Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe ze śpiewem. Przygotowanie do śniadania, czynności porządkowe i higieniczne. |
08:30-09:00 |
Śniadanie - nabywanie umiejętności samoobsługowych oraz kulturalnych zachowań. Zabiegi higieniczne w łazience po posiłku. |
CZĘŚĆ II - GŁÓWNA |
|
09:00-09:15 (3l.) 09:00-09:20 (4l.) |
Zajęcia kierowane wspierające wielokierunkową aktywność dzieci w obszarach: fizycznym, społecznym, emocjonalnym, poznawczym. |
09:15-10:00 (3 l.) 09:20-10:00 (4 l.) |
Zajęcia z rytmiki i z języka angielskiego. Zajęcia niekierowane, samodzielne działanie, eksperymentowanie, swobodna zabawa dzieci. Prace porządkowe po skończonej zabawie. |
10:00-11:20 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience oraz szatni. Spacery, zabawy organizowanie i swobodne na świeżym powietrzu, samodzielna eksploracja otaczającej przyrody. |
11:20-12:00 |
Czynności samoobsługowe w szatni – nauka i doskonalenie umiejętności związanych z samodzielnym przebieraniem odzieży wierzchniej. Przygotowanie do posiłku-zabiegi higieniczne. II – śniadanie. |
CZĘŚĆ III - POPOŁUDNIOWA |
|
12:00-13:15 |
Przygotowanie do odpoczynku, czynności higieniczne, samoobsługowe oraz opiekuńcze. Nabywanie umiejętności związanych z samodzielnym przebieraniem się. Leżakowanie. |
13:15-14:00 |
Przygotowanie do posiłku, czynności higieniczne i samoobsługowe. Obiad. Nabywanie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami, kulturalnych zachowań oraz dbałości o zdrowie. |
14:00-16:30 |
Zajęcia dodatkowe. Gry i zabawy dydaktyczne w małych zespołach. Praca indywidualna wspierająca rozwój dziecka. Własna aktywności dzieci, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Zabawy na świeżym powietrzu. |